söndag 5 april 2015

TT i Salbohed

Tjena!

Idag bjöd Tommy Olsson in på TT i Salbohed. Det var ungefär hans vanliga bana, dock hade han byggt lite mer samt gjort den aningen längre. Riktigt kul och jobbig bana är det iallafall. Det var ganska många där som både körde och tittade på, kul! 
Jag tog starten med Tommy i hjul. Fick en liten lucka första gången uppför slalombacken som han tog in efter ungefär ett halvt varv. På ett ställe har han byggt så man kör över en sten, och där vreds mitt styre. Lyckades vrida tillbaka det hyfsat igen och fick en liten lucka till Tommy igen, på kanske 10 sekunder. I stenkistan vreds styret igen, frustrerande att jag var tvungen att vrida tillbaka det igen. Tommy kom ifatt i mitten på tredje varvet. Då tog jag det lugnare på de ställena det var omöjligt att köra om på. På fjärde varvet märkte jag att jag var lite starkare på slakmotorna och fick även några meter uppför liftspåret. 

På femte och sista varvet försökte jag rycka lite i liftspåret. Hade turen att accelerera Grecian när det släppte lite för Tommy, så fick omedelbart ca 10 meter. Men en en gång kom gubben ifatt mig. Tog det luft på de svårare partierna igen och testade rycka i den sista slakmotan. Han hade tydligen samma plan, men jag ryckte innan han gjorde det. Då var det bara 3-400 meter kvar till mål som jag lyckades spurta ner honom på och vann med ca 10 meter. Skönt att äntligen vinna över gubben! ;) 

Imorgon vill han ha revansch på hans bana vid Strå, men det ska han inte få. Tänkte nämligen vinna imorgon också. Men vi får se!

Foto: Maria Olsson Wallin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar