onsdag 1 april 2015

Påsk

Hej

Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att vara förkyld i en vecka. Det vet väldigt segt, då träningarna gick väldigt bra och framåt, så att avbryta var väldigt svårt. Men äntligen kan jag träna igen, i måndags körde jag en timme lite lugnt på TCn, för att känna av kroppen lite. Sedan 30 min med bålstabilitet samt balansboll.

I går tisdag var det TC igen, intervaller i sjunkande stege, alltså 2x7, 2x6, 2x5, 2x4. Totalt 44 min aktiv intervalltid. Tog i så det var jobbigt, men inte jättejobbigt. Ville inte chockera igång kroppen. På kvällen körde jag lite gym, balans, samt lite maskiner och maxtest i 90 grader och brutalbänk. Kändes direkt i benen att jag varit sjuk samt kört intervaller tidigare. Orkade ändå hålla ut i 5:45 i 90 grader och det är jag nog nöjd med. Har inte testat det på flera år, så har ingen aning om hur jag ligger till egentligen. Får testa igen när kroppen känns bättre.

Imorse var det teknikträning på schemat. Vi tränade på kurvtagning, hur man skulle ha pedalerna, samt testa lite olika varianter, b.la. med en fot ur, vevarmarna horisontellt mm. Kändes bra och var skönt att cykla igen.

Imorgon är det dags för påsklov, då ska jag träna så mycket som möjligt, för säsongsstarten närmar sig. 23 april åker jag till Norge igen och startar upp säsongen i Fiskum, som jag gjorde förra året. Ska bli kul! Tar även steget upp till junior, så kommer tävla mog de äldre vilket blir en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar