måndag 6 april 2015

TT i Strå

Tjena

Idag var det återigen dags för en träningstävling. Denna gång på en helt annan sorts bana, denna var snabb med små inslag av tekniska delar.

Starten gick och jag var först ut med en kille som heter Rasmus på hjul, sen Tommy på hans hjul. Rasmus brakar förbi ett tag innan jag kör om igen innan ett tekniskt parti. Fick en lucka till de båda andra, men sen hann Tommy om Rasmus och var ikapp mig in på andra varvet. Efter banans längsta backe (som inte alls är lång, det är bara banan som är platt) fick jag in en gren i bakväxeln. Släppte förbi Tommy som tog det lite lugnt och väntade på mig. Sedan kom jag ifatt och lät han dra några varv. Märkte skillnaden på att ligga framför och bakom honom, han visste alla små knep och linjer som inte jag visste, de kunde ju jag också köra när jag låg bakom honom och visste om dem. Ut på sista varvet sa han att han hade pyspunka. Jag körde om och fick en lucka som blev större och större. Kunde ta hem racet utan större problem, tråkigt bara att det inte blev fight in i det sista som det blev igår.

Men det var riktigt kul och en riktigt rolig bana.

Ikväll åker jag och pappa in till Västerås och tränar med klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar