måndag 13 juli 2015

SWE-CUP Tibro

Hejsan, igår var det dags för en XCO tävling igen. Det var ett tag sedan, då jag har kört långlopp den senaste månaden typ.
Värmde upp ett varv på banan, som var riktigt tuff. Kände att jag hade väldigt sega ben, så en topplacering var inte att räkna med kände jag. Men starten gick och jag kom iväg hyfsat bra. Erik G och Joel fick en lucka redan på första varvet, och Ted, jag, Herman och Jonatan slogs om tredjeplatsen. Herman gick om och ökade tempot, så jag var tvungen att släppa honom, men låg fortfarande ganska bra med Ted, och Jonatan bakom mig. I sista backen på första varvet gick Jonatan om och jag la mig bakom honom på langningssträckan. Ted hade en liten lucka ner till oss. Men Jonatans sadel hade tydligen gått sönder så han drog in i teknisk zon. Så jag var tvungen att jaga Ted för att få någon att åka med. Kom inte ikapp, och Jonatan kom ikapp mig ganska lätt igen. Tror både han och Ted hade fördel som CX-åkare på ett parti som var ruskigt lerigt.

Jag tappade Jonatan också tyvärr och låg ensam på en 6 plats. Ut på sista varvet låg jag själv, men jag märkte att Anton Olstam närmade sig bakifrån. Då hände det som inte fick hända. Jag tappade kedjan längst ner i slalombacken och var tvungen att springa upp. Anton körde om, men vi hade ungefär samma tempo upp, fast jag sprang. Väl uppe hoppade jag på cykeln igen, men märkte att kedjan hoppat fram... Av igen och försöka få på den igen, sedan hetskörning en stund för att försöka komma ikapp Anton, men det var lönlöst. Tappade kedjan två gånger till på sista varvet, och arg och besviken gick jag imål på en 7 plats. Det var väl ungefär det jag väntat mig innan start, men inte under tävlingen, som faktiskt kändes rätt bra.

Men nu är det bara att bryta ihop och komma igen till på fredag, så XCE SM står på schemat! All fokus på det nu. Har endast en jobbdag denna vecka, så uppladdningen blir nog bra.

Bilderna är tagna av Lukas och Towe Skiöld















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar