fredag 31 juli 2015

Mitt femte bästa träningsminne

Hallå där!

August har kommit på en rolig idé, att berätta om sina fem bästa träningspass. Jag tänkte att jag hakar på, och börjar med det femte bästa. Måste säga att det var väldigt svårt att komma på den här listan, då jag har otroligt många bra träningsminnen.

Just detta kommer ifrån Riksgränsen, 2010. Jag, pappa och några till flög upp till Kiruna på sensommaren för att cykla en långhelg. Vi hyrde bil och styrde mot Björkliden, där vi bodde.

Dagen efter åkte vi bort mot Riksgränsen för att därifrån börja vår cykeltur in i Norge och ner till Nordatlanten. Vi tog oss dit, mestadels på rallarveien, en gammal järnväg som numera är en otroligt fin vandring och cykelled. Det var fantastiska vyer och leder, rekommenderar starkt en resa dit!

Väl nere vid Atlanten tog vi fram vår lunch och satt och kollade runt överallt, jag badade till och med i det iskalla vattnet.

Vi tog samma väg tillbaka till  Riksgränsen som vi tog ner, och det var en hel del höjdmeter som skulle avklaras.

HÄR kan ni hitta några bilder som pappa tog från de turerna vi gjorde, det var underbart fint och bra cykling!

Det var mitt femte mest minnesvärda träningspass, nästa vecka kommer det fjärde mm.

Läs även Augusts bästa träningstillfällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar