söndag 27 december 2015

Comeback på bloggen!

Hejsan, saknat mig?

Jag har ju inte varit så aktiv här de senaste typ halvåret och det har mest varit för att jag inte orkat. Har inte orkat tagit tag i det här. Senaste ni läste var om Cykelvasan, och sedan dess har det ju hänt en del som jag inte orkar ta upp allt av nu.

Nu är det snart nytt år (igen) och träningen rullar på som aldrig förr. jag känner mig stark och motiverad, det gör det hela väldigt mycket roligare.
Efter en inte helt problemfri höst med penicillin, halsfluss och andra sjukdomar tillsammans med mycket skolarbete inledde jag mitt sista år på gymnasiet med lite träning, mycket sjukdomar och mycket plugg. Det var i början av oktober/slutet på september som det hela blev bättre och jag kunde fokusera mer på träningen igen. Jag körde långlopps-SM i Ånnaboda i september och det var en mardröm redan efter ett par mil. Dålig känsla, dåliga ben, ingen motivation och annat skit som stod i vägen för ett bra presterande. Sjukt nog lyckades jag ändå bli fyra i juniorklassen vilket var sjukt överraskande för mig, just den dagen.

Det har jag nu lagt bakom mig och fokuserar framåt 2016 med förväntansfulla ögon. Inom kort kommer ni få höra en rolig nyhet inför nästa säsong!

Annars då? Jo, det är bra. Träningen går som sagt bra och jag är motiverad. Senast idag körde jag ett fyratimmarspass som kändes riktigt bra, trots frusna tår och fingrar. 90 kilometer hann jag med. Gillar att köra distans på hårda grusvägar, det känns så fridfullt.

Lite saker jag kommer att fokusera på nästa säsong är Velodrom-SM i februari. Tänkte att det kan vara kul att ställa upp, för jag tycker själv att jag är rätt duktig på velodrom. SM sker i Falun den 13-14 februari, så kom dit och kolla!
Helgen efter flyger jag ner till Mallorca för ett två veckors träningsläger, ser fram emot det riktigt mycket. Förhoppningsvis kör vi samma tävling där nere i år som vi gjorde förra året, den var riktigt rolig!

Sen i april kommer jag försöka ta mig ner till Bad Säckingen i Tyskland för att köra en Bundesliga, som är en kriterie för att bli uttagen till EM-truppen.  Helgen efter kommer jag nog också köra SRAM-liga i Danmark som också är en kriterie.

I början på maj är det Mountainbike EM i Huskvarna som jag ska försöka bli uttagen att köra, skulle vara riktigt roligt att få köra!
Annars i Sverige ligger fokus på SWE-CUP, SM och några lopp i långloppscupen och avslutningsvis långlopps-SM som jag hoppas göra bättre ifrån mig på 2016 än 2015.

Det var allt för denna gången, lovar att jag ska uppdatera oftare framöver!

2 stycken arkivbilder från SWE-CUP i Tibro från i somras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar