måndag 4 januari 2016

Skateintervaller + Box

Hallå!

Idag hade jag två pass på schemat, en timme löpintervaller och 1:30 gym. Det blev lite ändringar så jag körde intervallerna på skidor istället. Sätra Brunn har en 500meters-slinga jag körde runt på. Körde 25 minuter uppvärmning, sedan dunkade jag av 5 stycken 3 minutersintervaller med 5 min aktiv vila mellan. Ett varv i maxfart tog ca 1:30 så varje intervall blev 2 varv. Jag hade bra känsla och det var grymt jobbigt. Fokuserade mycket på tekniken när jag körde. När intervallerna var avklarade hade jag 1 timme på klockan, så jag körde 30 minuter till för att få köra lite när det äntligen finns snö. 19,89 kilometer blev det totalt med en maxpuls på 188 (94%) och en snittpuls på 158. Var ett riktigt skönt pass!

På kvällen var daga för gym, men det blev ett boxpass på 1:15 istället. Det var något nytt och faktiskt rätt jobbigt och väldigt intensivt. Tror nog musklerna blev trötta av det också! Kände av i både triceps och vader efter skidåkningen. 

Imorgon är det åter igen dags för ett skidpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar