fredag 4 mars 2016

Back to reality... Lågkadensfyror

Hallå där!

Idag var det dags att komma tillbaka till verkligheten igen. Klockan stod på 7:30 och en stund senare var jag nere på Velodromen för att köra lågkadensintervaller på wattbiken. Började med att värma upp i tio minuter innan jag satte igång med tio stycken fyror med två sekunders vila mellan. >Första intervallen låg jag nära 400watt sträcket, andra och tredje sänkte jag lite på och sedan började det tryta lite i benen på den fjärde, femte, sjätte och sjunde var mest jobbiga och var nere på under 350 watt. Sedan tog jag mig i kragen de sista tre och landade på runt 370 watt vilket jag är nöjd med. Hade en kadens på mellan 50-55 på alla intervaller och det tyckte jag kändes bra. Svettades som en gris och var nära döden när jag var klar, tur att jag inte åt frukost innan.

Imorgon är det dags för gym igen, längesedan nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar