söndag 7 april 2013

LAHOLM 2O13. DEL 1.

Hej. Har varit hemma från Laholm ett par dagar nu. Eller hemma och hemma, har varit i Södertälje och i Stockholm också.

Dag 1. Resedagen. Mamma stressade upp mig vid kvart i 6 för att vi skulle skynda oss till Västerås kl. 07.00. Pappa droppade av mig hemma hos Henke samtidigt som Svenne kom med Edwin och Jakob. Vi drog oss neråt mot Laholm. Jag kollade på Django Unchained på vägen ner, riktigt bra film! Jag somnade strax utanför Jönköping och missade tyvärr när vi brummade om Ramnäs CK-bussen. Men vi hade lite kontakt med dem och vi bestämde oss för att stanna på Max i Värnamo och äta. På Max såg vi Filip, eller Fredrik, från Filip och Fredrik.

Vi kom ner strax före 13 tror jag, och jag paxade underbädd direkt. Min familj kom nån timme senare med cyklarna och lite packning. Det var meningen att vi skulle ha samling kl 14 och ett litet rullpass kl 16 men det blev inget rullpass, lite surt eftersom att vi hade stressat ner. På kvällen var det tipspromenad, det gick inge bra haha.

Dag 2. Det var frukost halv 8 sen körde vi ett rullpass på 50 kilometer på förmiddagen för att känna cyklarna och så. Vi hade ju fått hem cyklarna dagen innan, så det blev en jungfru-färd. Jag tyckte att allting kändes bra. Styret satt lite snett men det gick ju att ändra på. Vi kom hem och åt lunch sen upp på andra passet, vilket var lagtempo. Jag körde med Mateo, Ville, Henke, Jakob. Vi körde 6x4 kilometer, hälften var i motvind och såklart var ju hälften i medvind. Vi låg i ca 35-36km/h i motvinden och ca 46-49km/h i medvinden. Kul med lite fart! Benen kändes bra, dock bortdomnade. Hem och äta kvällsmat och en sväng till Ica, sen dags för kvällens aktiviteter. Tror att det var pingisturnering då, och mitt rum vann. Sen vart det filmmys med ca 14 pers i Rum 3.

Dag 3. Upp samma tid som dagen innan, men istället träning kl 9:30. Jakob och Oliver hade bytt rum, de hade blivit sjuka. Menmen. Iväg mot Hasslövsbacken, i Hallandsåsen. 5 stycken backintervaller/mjölksyreträning på ca 2-300 meter. De första 3 gick halvdant men det gick bättre på 4 och 5. 4 lyckades jag ta mig upp först (med spyan i halsen) och 5 gick också bra. Avslutningsvis körde vi 2 stycken på 7-800 meter. Benen hade stumnat sen långt tillbaka. Vi körde en liten omväg hem igen, så den turen blev ca 40 kilometer. Lunch. Sen ut för lite teknikträning på parkeringen. Cykla 2 och 2 med axlarna mot varandra genom en slalombana, hoppa över pinnar som skulle föreställa typ trottoarskanter, plocka upp vattenflaskor från marken, balansträning. Sen in för kvällsmat och kvällsaktiviter. Sen film i Rum 1 eller 3.



Snygga nya kläder och cyklar!!


Vissa överlevde ju mjölksyreträningen

Anton Olstam

Snygga kläder och cykel!!


VCK-Ungdom - Jakob framför Hasslövsbacken.
Andra dog nästan efter backen


Edwin och Mateo


Mateo var nöjd!


Hela gänget.
Sen sov man gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar