tisdag 26 november 2013

Ny vecka!

Måndag igen, och en ny bättre träningsvecka!
Idag stod klockan på 05:30 så man skulle hinna äta frukost i lugn och ro innan man satte sig på cykeln 06:15 och cyklade bort 4,1 km i uppförsbacke till Lugnet. På plats vid simhallen 06:45 och började simma 07:00.

Först började vi med att simma 6 längder som uppvärmning innan vi tränade benspark i 8 längder med platta som man höll i. man tog sig knappt framåt...
Sen tränade vi på att crawla ca 10 längder innan vi körde bröstsimsintervaller, 8 st två längder i varje intervall. Sedan avslutade vi det att köra vattenpolo.

Sedan i eftermiddags var det dax för gym, kl 14:00. Marcus hade gjort några ändringar i schema 1, färre repetitioner men med mer vikt. Vi såg någon tjomme som hade lagt på 220 kg i benpressen, då var man ju tvungen att testa ;) Klarade det ganska lätt och lade på en tjuga till. Också det var hyfsat lätt så jag ökade ytterligare med 25 kg. Klarade det, så ännu en till 25 kilosvikt. Var rätt mör i benen efter de tidigare vikterna + squats med 60 kg och marklyft med samma vikt. Men jag klarade det ändå och jag brydde mig inte om att öka nåt mer, har ju flera träningar denna vecka så ville inte slita ut mig så mycket!

Imorgon bitti är det dags för velodrom igen! Ska bli kul.

Glömde nästan att jag var i Sala igår för att ta emot mitt stipendium jag vinn från Lionsclub i Sala, 5000:- fick jag av dem!
Som en till rolig överraskning såg vi att världsmästaren  Tommy Olsson vann Erik Holm stipendiumet, kul att två mountainbikecyklister vinner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar