söndag 2 februari 2014

CX WORLDS 2014

Hej. Anledningen till att jag inte har publicerat något är för att jag inte har gjort något. Är jätteförkyld och jag tror nästan att jag har halsfluss.. Så jag åker inte tillbaka till Falun ikväll, stannar hemma någon dag till.

Det jag har gjort i helgen är följande:
Sovit
Ätit (väldigt lite, gör sjukt ont att bara svälja saliv, så mat är inte det bästa i nuläget)
Druckit te, även det gör svinont men är bra för förkylning
Kollat på VM i CX.
Kollat på film
Knarkat strepsils

Om VM då. 

Tre Belgare kom etta, tvåa och trea i herrjuniorernas race.

Marianne Vos vann sitt sjunde VM guld i CX, sjätte i rad. Hon har vunnit 2006, 09, 10, 11, 12, 13 och nu 14. Hon är även en av världens bästa landsvägscyklister, rankad tvåa efter Emma Johansson. Hon vann VM i Florens 2013, men hon har även fler VM-guld medaljer. OS guldmedaljör i linjelopp 2012, världsmästare i poänglopp i velodrom 2008 och även mountainbikeproffs.

Idag körde herr U23, där Sverige ställde upp med Martin Eriksson, från Cykloteket Racing Team. Vann gjorde 19 årige belgaren Wout Van Aert, tvåa en till belgare, Michael Vanthourenhaut och trea holländska Mathieu Van Der Poel.

Om knappa två timmar kör herrar elit, där Magnus Darvell och Calle Friberg står på startlinjen från Sverige. Där står även Sven Nys, cyklocrossens Cristiano Ronaldo. han har vunnit världscupen 6 gånger, två gånger VM guldmedaljör och nio gånger belgisk mästare i CX.
jag tror att Sven kommer ta hem det här racet, annars har Lars Van Der Haar en stor chans skulle jag säga. Det kommer nog stå mellan de två.

Vill ni se racet kan ni livestreama här:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T-so-GC7u8g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar