fredag 14 mars 2014

Velodrooooom

Hejsan. TCn gick fint i tisdags, likaså gjorde stig-letandet ute i Källviken. I onsdags var det vilodag och i går var det distans.
Riktigt bra distansväder, jag körde i arm och benvärmare! Passet blev lite mer än 2 timmar, och strax över 3 mil.

Dagen till ära var det studiedag, men det var ändå morgonträning. Velodrom stod på schemat. Hade inte världens bästa ben kände jag, men jag kunde cykla ganska fort ändå. Vi startade med halvvarvare, sedan två stycken flygande varv. Flygande varv går ut på att man cyklar så snabbt man kan i ett varv. Jag fick bästa tiden på 12:36, med Wille Kloo efter mig på 12:75 och sedan Herman på 12:75. Andra försöket försämrade jag mig till 12:79, och då slog Herman mig då han fick 12:70. Men jag är nöjd med resultatet ändå!
Till sist avslutade vi med Hunters, att de tre första kör tills de kommer ikapp klungan igen, sen hoppar han som drog hela tiden av och han som ligger först hoppar på sist av de tre. Hoppas att ni förstår haha.

Här kommer lite bilder från distanspasset:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar