lördag 28 juni 2014

Igång

Hejsan, nu är jag äntligen igång med träningen på riktigt igen. Känns sååå skönt och känner att jag måste ta igen de två veckor jag missade.

I tisdags var jag ju hos en naprapat, inte en kiropraktor. Det gick bra iallafall och han knäckte lite kotor, stretchade mig mm och gav mig några uppgifter att göra hemma varje dag.
Efter naprapaten stack jag ut och cyklade lite lugnt, ett par varv på min och pappas bana och en ny bana som vi jobbar på till Salas MTB-cup den 12 juli. Kom dit och kör, det kommer att bli kul!



I onsdags vilade jag, det är inte bra att köra igång för hårt med träning efter en sjukdom.

På torsdagen körde jag två pass, på förmiddagen körde jag 8 st enminutersintervaller samtidigt som jag cyklade in till Västerås. På kvällen var det avslutning med klubben, med fika och några olika lekar, bl.a långhopprep med cykel, jag klarade 18 hopp med in och utåkning :)
Det blev också en stafett på folkracebanan, det var kul, blandade lag med nybörjare och bättre cyklister samt föräldrar. Till sist hade vi ett klubbmästerskap i rutan, det var lite kaos i början men det gick bra. Jag och Kim i final som han tog...


Efter träningen stack jag hem till Tim och sov där. I går morse innan Tim vaknade cyklade jag ut till Björnön och gasade uppför backen 10 gånger. Benen var inte riktigt med mig, men det var skönt att ha det gjort. Hade tanken på att bryta efter 5 gånger, men jag körde vidare. Kändes bra efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar