lördag 9 augusti 2014

Inför Finnmarksturen

Hej

I torsdags var jag, Joel Burman, Selma, Fredrik Höglund och Ted Pettersson ute och lekcyklade i Källviken. Jag tror att alla var lite slitna så det blev inte hårt och inte så länge.
Efteråt köpte vi alla pizza och satt hemma hos mig och åt.

I går tog jag det lugnt hela dagen, var och handlade lite mat, annars var det bara vila på programmet.

Om nästan en timme blir jag hämtad av Fredrik och hans familj och får skjuts till Lilla Finnmarksturen i Ludvika. Den tävlingen har jag kört varje år sedan 2002, med uppehåll 2012 på grund av nyckelbensbrott. Så det här blir tolfte gången. Jag har inga speciella mål, bara att köra på så hårt jag kan och ta ig i mål. Tävlingen är bara 12 km så det tar inte så lång tid.

På söndag är det återigen dags för Finnmarksturen, men den här gången hela. Eller jag, halva, eftersom att jag är för ung för alla 68 km, så jag kör i herrar motion 48 km. förra året kom jag 5:a i den klassen, i år hoppas jag på top 3. Egentligen är det väl inget att sträva efter eftersom att det är en motionsklass, men ändå kul att vara i toppen av resultatlistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar