lördag 14 februari 2015

Mallorca dag 4-7

Hej. Internet fungerar halvdåligt här på hotellet så det är svårt stt få iväg inlägg. 

Men dag 4 var det vilodag, med endast en timmes stretching ute på hotellets pir. 

Dag 5 var det dags för XCE träning. Gick sådär då jag körde av kedjan 2 ggr. Med de tre heaten jag hann köra kändes bra!

På eftermiddagen var det dags för några av oss tvåor att hålla i en teknikträning. Vi körde hoppteknik samt teknik i uppförsbacke i downhillbanan i militärbacken. Jag och några till var tvungna att åka lite tidigare för att skriva matteprov på kvällen.

Dag 6 var det distans med tröskelintervaller i backe. Påväg till första backen körde vi uppför en vanlig grusväg, fast med en snittlutning på 49%. Ja, det är riktigt brant. Där hade jag oturen att välta omkull lite och böja växelörat och växlarna fuckade upp lite. Hann med två intervaller innan Martin kraschade och skrapade upp händerna och vände hem. Både jag och mackan tyckte att jag skulle hänga med så det inte pajade mer. Så vi kom hem med typ 1:40 aktivt. 

Idag (dag 7) körde vi lätt rull en timme eftersom att vi ska tävla imorgon söndag.  På eftermiddagen har vi bara chillat lite och fixat med hojarna.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar