tisdag 17 februari 2015

Säsongsstart

Hej! Igår var det dags för säsongsstart i Alcudia som ligger ca 50 km från Palma. Det var en 4 timmars tävling som man skulle cykla i par, så jag och Herman Larsson teamade upp. Herman körde startsträckan på ca 3 varv, innan han bytte till mig. Vi låg tvåa bakom Martin Setterberg och Kim då. Det var en ganska stor lucka bak till trean när jag gick ut på andra varvet. Men då fick jag framhjulspunka så jag fick springa ungefär en kilometer tillbaka i bland annat loppets längsta stigning. Eftersom att det blev ett halvt varv när jag sprang så bytte jag till Herman så fick han köra om den sträckan som jag redan hade kört. Då körde han två varv innan jag gick ut och körde några varv till. Det var ett par långa stigningar på banan och ett par roliga utförslöpor, varav en som var grymt flowig och en som var teknisk. 

Jag körde tre varv innan jag bytte tillbaka till Herman. Hade ingen aning om placering just då eftersom att det var över 70 lag med och man körde om människor mest hela tiden. När Herman hade kört två varv till var det ca 20 min kvar på racet, när jag gick ut på det sista varvet. Körde tillsammans med han som vann hela vägen, han höll en grymt hög fart hela tiden så man knappt orkade hänga med. I den sista långa stigningen såg vi Kim längre fram, så jag skrek till han att spanjoren jag körde med inte skulle komma ifatt honom. Tyvärr gick han om Kim med kanske 500 meter kvar till mål. 

Kim och Martin kom trea, vilket var grymt. Mackan och Anton K lyckades knipa femteplatsen precis före mig och Herman som kom sexa. Vi är grymt nöjda med racet och det hela var nog det roligaste och bästa race jag någonsin kört. Arrangemanget har enastående och det var en grym stämning både innan, under och efter racet. Banan var svinkul och utmanande. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar