måndag 27 april 2015

Norge-Cup #2

Hallå!

Är äntligen hemma i Falun igen efter en långhelg i Norge.

Igår var det dags för XCO, 4 varv på en 5,6 kilometer lång bana skulle avverkas. Samma bana som dagen innan. Hade en bra känsla, men fortfarande lika nervös som dagen innan. På grund av min fina sjätteplats på XCT-loppet så fick jag starta i första startled.

Fick en otroligt bra start och kom iväg som trea. På första varvet varierade jag lite mellan olika placeringar, men på andra varvet kom jag ifatt en kille som låg 9:a. Hade bra känsla i benen så jag bestämde mig för att gå upp och attackera lite innan ett tekniskt parti, för att se har han var. Fick direkt en lucka som varierade mellan 10-20 meter resten av andra varvet, hela tredje och en stor del av fjärde. På fjärde och sista varvet var jag trött och kände mig stressad över killens närvaro bakom, så jag gjorde ett misstag och satte ner foten. Han kom ikapp direkt och när jag fortfarande försökte hålla farten uppe gick han om. La mig på hjul och tänkte attackera innan sista tekniska loopen, där jag visste att jag var mycket snabbare än honom. Tyvärr så hann jag aldrig om så låg bakom honom och samlade krafter till sista gräsdelen. Ut ur det tekniska fick jag en liten sladd i rullgruset och han fick direkt ca 5 meter. Kunde jaga ikapp det när vi åkte längst en åker bredvid en cykelbana, men sen var det endast en hårnålskurva, en högersväng och 40 meter upplopp kvar, så jag hann tyvärr aldrig om honom.

Men i övrigt är jag grymt nöjd med mina prestationer under helgen. Mycket bättre än väntat och ett skönt svar inför kommande säsong i juniorklassen. Var bäste svensk båda dagarna också!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar