torsdag 17 maj 2012

Gävle Ungdoms-Cup

Hej!

Idag var det Gävle Ungdoms-Cup. Det är tre tävlingar på en dag. Det är sjukt jobbigt och två timmar mellan starterna. Första starten gick tjugo över tio. Vi var 7 stycken som startade i min klass + en i flickor 15-16. Vi skulle köra två varv på en 3 kilometers bana. Det var olika banor på olika lopp. Först var den svåraste, med bara lera och backar. Det är en asjobbig backe i början där han som vann drog ifrån. Men jag hade placeringen bakom honom och jagade ikapp honom. I en av de värsta lerpölarna fick han problem och jag drog om. Han var i rygg resten av varvet, fast sen drog han ifrån i backen igen på andra varvet. På andra varvet tappade jag också kedjan två gånger, fast som tur var kom inte trean ikapp mig. jag gick imål som 2:a och jag var ganska nöjd med det. Andra starten klockan tjugo över tolv var lika dramatisk ibörjan. Ettan drog i backen och jag kom ifatt honom senare. Vi låg tätt och slösade inte krafter. Trean var långt bak. Jag trodde att han skulle dra i backen igen, fast det gjorde han inte. Jag hängde med på det mesta av varvet till en kort, brant backe. Där ryckte han och jag var inte beredd på det. Jag kom tvåa andra loppet också.

Inför tredje starten fick jag en plötslig huvudverk och mådde illa. Jag fick en ipren och en alvedon av Norbergs CK och efter en stund vart det bättre. Men jag ville inte gå ut lika hårt det här loppet, om jag skulle få tillbaka huvudverken och illamåendet. Istället för att ligga bakom ettan lade jag mig bakom Jonathan Lindgren. Efter ett tag lät han mig gå upp och dra. Jag drog mestadelen av andra varvet också. Fast på ett stenigt parti råkade jag ramla och tappade kedjan. Jag släppte förbi honom och körde för mig själv resten och gick i mål som trea och tvåa totalt. Jag är väldigt nöjd med andraplatsen! Det har blivit en vana att komma tvåa nu, inte bra...

//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar