onsdag 15 oktober 2014

Milen

Tjenare!

Återigen var det länge sedan sist, det måste jag skärpa mig med. Hur är det med mig nuförtiden då? Jo, det är fint. Nyckelbenet sitter (förhoppningsvis) snart där det ska, och då är jag strax tillbaka som vanligt. idag kunde jag till och med stå i plankan utan att det gjorde så ont i axeln! Så jag är nöjd.

De senaste 5 dagarna har jag varit ovanligt glad, vilket ju är bra.

Downhill och 4x SM gick ju av stapeln i helgen här i Falun som Hagströmska hade ordnat. Jag var med som funktionär hela helgen, var flaggvakt, och hjälpte till med lite smått och gott. Riktigt kul helg, trots att vädret inte var på våran sida i söndags.

I måndags cyklade jag landsväg med Hannes Forsby och Emelie Persson. 6 st 30 sekundersintervaller stod på agendan och det kändes faktiskt riktigt bra, skönt att ta i på cykeln igen. Igångdragen var väl kanske inte det skönaste för axeln, men väl uppe i fart så gick det galant. Efter det rullade jag och Emelie ett lugnt varv runt Varpan.

Igår stod det milstest uppe på Samuelsdag på schemat. Ca 3 km lugn löpning dit, och sedan körde vi. I starten tog jag det lugnt, men efter ett halvt varv ville jag öka.
Första varvet sprang jag på 11:18, var riktigt förvånad då jag sprang på  ca 15 min. höll samma takt nästa 2 varv, då varvtiderna blev 11:25 både andra och tredje varvet.
Efter en snabb uträkning i huvudet räknade jag att jag skulle komma in under 50 min om jag höll samma fart/ökade de resterande 1,5 varven. Det höll ett varv, det varvet gick på 11:38. Hade ökat för att komma ikapp Oliver Lindblom, och precis när jag kom ifatt så fick jag en sjuhelvetes håll. Var tvungen att stanna och få bort hållen i en minut och Oliver drog ifrån igen.

Sprang långsamt den sista kilometern och kom in på 50:25 vilket jag både är nöjd och missnöjd med.

Nöjd för jag slog förra årets tid med över 13 minuter samt har inte tränat så jättebra de sista 3 veckorna pga nyckelbenet, och missnöjd för att jag släppte Oliver som sprang in på 49:23... Men mestadels är jag nöjd, med tanke på hur mycket jag har sprungit tidigare och vad jag har tyckt om löpning.

Jo men 50:25 är jag mer än nöjd med faktiskt!!

Idag vaknade man ju såklart med en helvetes träningsvärk och inte nog med det var det gym på morgonen. Och vart sitter nyckelbenet på kroppen? Jo, överkroppen. Så jag kan i princip bara gymma ben. :))))))

Nu blev det ett långt inlägg, ska skriva oftare och mindre istället. Och med bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar