onsdag 11 februari 2015

Mallorca dag 3

Hej! 

Dag tre här på Mallorca är över och det stod fyra timmar distans på schemat. Vi mötte upp vår guide Marti utanför hotellet kl 10. Dagen till ära skulle vi köra ett platt pass, skönt tyckte jag då jag kände mig seg i benen vid start.

Efter ett par mil ändrade jag mig, då skavsåret i rumpan skavde riktigt mycket eftersom att vi rullade asfalt och satt. På sadeln hela tiden.

Marti höll ett ganska högt tempo från start. Vi cyklade igenom en by som heter Alguida kommer jag ihåg, innan vi stannade och fikade i en annan by efter ca 60km. Vi hade hunnit med en del stigar också, samt grusvägar.


Efter fikat skulle vi ha ca 1:15 kvar att cykla aktivt. Eftersom att jag inte hittar på den sidan Palma så har jag knappt en aning om vart vi körde, bara att vi cyklade igenom Santa Maria efter ungefär 90km.


På något sätt snirklade vi oss till vår sida av Palma och körde plötsligt förbi arenan som inte ligger så långt från oss.

Svängde tillbaka in på hotellet med 4:32 aktiv tid och 108km och 1000 höjdmeter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar