lördag 13 juni 2015

Västerås XC

Hejj

Idag var det grymt skönt väder, strålande sol och torr bana i Rocklunda. Västerås XC stod på agendan och det är en av mina favoritbanor, så inget kunde man klaga på!

Starten gick 12:30 och jag kom iväg bra i starten efter Fredrik Höglund. Sen var det en elitåkare som ville förbi också, så jag låg bakom dem. Fredrik fick en liten lucka på första varvet, och när vi kom till villa utsikten backen gick jag förbi elitåkaren och tog upp jakten på Freddan. Avståndet minskade inte, men det ökade inte heller. Efter ett varv väntade jag in elitåkaren igen och han gick upp och drog vid villa utsikten backen igen. Nu kom vi ifatt freddan och låg tillsammans ett varv.

Sen kom den där villa utsikten backen igen, och dör var jag tvungen att släppa några meter. Höll på att täppa igen luckan igen, men de hann precis om två personer som vi varvade innan det blev ett rätt långt skogsparti.Jag hamnade bakom och det gick inte fort. De försvann framför och det var omöjligt att ta ikapp igen.

Körde resten av tävlingen själv och gick in på en andraplats i juniorklassen, ca 1:30 efter freddan som körde hårt idag.



Imorgon kväll är det Träningstävling här i Ransta, på min egen bana! Alla är välkomna att köra, kl 18:00 är första start vid motionsspåret i Ransta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar