tisdag 29 mars 2016

Välkomna på träningstävling! (30/3)

Hallå!

Som rubriken lyder så är det träningstävling här i Ransta imorgon (30/3). Alla är välkomna, stora som små. Klockan 17:30 är det dags och sedan start efter ett mastervarv.

Varvet vi kör är tekniskt svårt, inte många höjdmeter och förmodligen blöt på sina ställen. Men skitkul! Det finns B-spår vid de svåraste passagerna så alla kan köra överallt. HÄR finns bilder på stigen, dock utökat vissa saker och nu finns också en stor stenkista med. Men alla kan/kommer ha roligt ändå!

Vägbeskrivning från Sala, åk mot Enköping ca 7 km, strax efter det blir 70 på Enköpingsvägen svänger man höger, skyltat Ransta 5. Precis innan järnvägsövergången. Sen åker man genom Kumla Kyrkby och fortsätter den vägen tills det står Ransta och Idrottsplats åt vänster, där svänger man vänster. Fortsätt rakt på tills det kommer en vägbula, efter den svänger man höger och där är parkeringen vid skolan. Därifrån kommer det vara snitslat in i skogen på motionsspåret.

Hoppas så många som möjligt hittar dit! Hittar man inte är det bara att höra av sig på telefon,
070-2 75 75 97 så kan jag förklara vägen. Annars kan man gå in på Kartor på mobilen och söka "Ransta" så kanske det är lite lättare.

_______________________________________

Idag då. Jo jag har tränat idag, rättare sagt träningstävlat. Med mig själv. Men det var lika jobbigt för det. Fick skjuts till Salbohed där jag först körde ett uppvärmningsvarv innan jag brände av 5 varv i maxfart. Salbohedbanan är faktiskt en av mina favoritbanor, sjukt jobbig med många höjdmeter, men också tekniskt och lite byggd, Föredrar faktiskt Salbohed än Myrbybanan trots att båda är roliga.

På dessa fem varv hann jag uppför framsidan av slalombacken femton gånger och baksidan ett antal också. Alltså ska man ner till botten och vända tre gånger per varv. Sjukt jobbigt! Det tog mig 1:02:47. Banan var snustorr vilket var grymt skönt!

STRAVA hittar ni här.


Försökte även cykla nerför grustaget. Det gick sådär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar