torsdag 1 september 2016

Jag klarade det!!

Hejsan!

Jag klarade det! Jag fick godkänt på den teoretiska delen av körkortet i morse, så numera har jag körkort. Det var en fantastisk känsla när jag var klar och hade klarat provet med marginal. Så dagen har mest bestått av att köra bil, haha.

Efter provet körde jag hem, för att sedan höra av mig till Tim och vi skulle ses, så jag körde tillbaka till Västerås, så åkte vi runt lite + till Erikslund för att handla lite och äta lunch. Efteråt åkte vi mot Hälla för att spela lite golf. Haha. Jag sköt dock endast på ranchen  och kollade på när Tim och hans kompis körde en 9 hålare. Hann dock bara se 4 banor innan jag åkte mot Finnslätten och hämtade upp Jacob för att skjutsa hem honom från skolan. Var hemma hos honom i nästan en timme innan vi körde tillbaka till Västerås och VCK-träningen vid Vedbobacken. Jag tränade dock inte eftersom att jag har vilodag, utan jag kollade på och var med de sista minutrarna på plankan. Alltid bra med lite extra bålträning.
Såhär glad är jag över körkortet: 
(Foto: Jonas Wiking) 

Imorgon drar vi oss ner mot Varberg och Bockstensturen, som jag kör på lördag. Det är långloppscupens längsta tävling som mäter 100km, så det kommer att bli en annan taktik och ett annat upplägg för att orka med hela. Distansen är ungefär som Vasan, men denna kommer ha mer än en timme mer tävlingstid skulle jag tro. Är ju relativt van med 4 timmars träningspass, men ska bli kul att se hur det är att tävla i runt 4 timmar. Ska bli skoj!


1 kommentar: