fredag 21 oktober 2016

Träningen flyter på!

Hallå där!

Träningen sedan sist har flutit på fint, med ett fåtal timmar på cykeln och några fler i löparskorna eller på gymmet. Riktigt skönt att slappna av från cykeln ett tag och träna det man känner för, om man känner för det. Därför har det blivit mycket löpning och mycket gym.

Förra fredagen tog jag en sväng på cykeln till Södertälje, i lagom fart och med ett stopp i Strängnäs för att köpa lite energi. Turen tog mig nästan fem timmar och jag skrapade ihop 130 kilometer. Det är såna pass som är bra för psyket då det man drar sig för att sticka ut så länge, men när man väl sitter i sadeln går tiden relativt fort, om man har en podcast eller spotify i lurarna. Eller en träningskamrat, om man är bortskämd nog att ha en sådan. Ända bort till Hjulstabron (ca 50km bort) kom jag på endast grusvägar, men efter det blev det att nöta asfalt. Fint höstväder och varma kläder gjorde turen behaglig.

Passet kan ni hitta HÄR.

Löpning har jag också hunnit med en del som sagt. Helst springer jag innan frukost i runt en timme, och då brukar det landa på mellan 10 och 12 kilometer. Har länge haft problem med håll mm när jag springer (får det fortfarande om jag springer intervaller eller maxar) men det har fungerat bra hittills i relativt hög kilometertid för att vara mig. Bland annat har jag förbättrat min tid på milen med över 3:50 min. Förra tiden var på 50min18sek. Numera är den 46min07sek. En grym förbättring från förra hösten. Dock var banan plattare nu, men det blåste mer nu, så det är nog ganska lika i slutändan.

HÄR ser ni kilometertider mm från milstestet.

På gymmet har jag mest fokuserat på bål/bröst och axlar, till stor del för att vila benen lite inför riktiga vinterträningen som jag planerat köra igång med nästa vecka. Då blir det lite intervaller på cykeln, men kommer även fortsätta springa och gymma ett par gånger i veckan. Har letat på en bra backe i sand där jag tänkt träna löpintervaller, men just nu pågår det älgjakt i området så drar igång med det om ett par veckor. Tråkigt att vi inte har någon slalombacke i närheten där man kan köra stavgångsintervaller, har någon hatkärlek till de intervallerna. Kan bli att jag åker in till Västerås och Vedbobacken för att köra det.

Nästa vecka kommer jag även släppa en GRYMT stor och rolig nyhet och förändring inför nästa säsong. Kan redan nu säga att jag inte längre kommer att tävla i Västerås-kläderna. Men som sagt, mer om det nästa vecka när allt är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar