tisdag 1 november 2016

Jobbar på svagheter

Hejsan!

Denna tid på året finns det mycket tid att testa nya saker samt förbättra sina svagheter. Det har jag börjat göra då jag igår körde teknikträning, men väntade till kvällen då jag behövde köra i mörkret. Det blev inte så tekniskt som jag hoppats på, dels för att jag själv har skapat stigen/spåret jag körde på och kan allt även i mörkret, men dels också för att det var snustorrt ute, och det hade jag inte räknat med. Jag körde tre varv i hög fart och visst blev det ju tekniskt, men lättare än jag hoppades. Var på ett varv bara 3sek långsammare än när jag körde intervaller på banan i somras, dock var det tokblött då.

En timme var jag ute i skogen med lampa på styret och härjade. Galet kul och man måste verkligen hålla blicken uppe hela tiden. Så det kommer jag köra mer i höst

.


I morse vaknade jag upp vid 7:30 och kollade ut genom fönstret och det snöade rejält, trots ett antal plusgrader. Inge snö på marken, men snöstorm kan man kalla det. Jag hade planerat att åka ut till Hallsta och springa intervaller i sandtaget. Fick med mig mamma dit i det dåliga vädret. Sprang bort till det största grustaget och sprang/lufsade upp 10 gånger. För varje steg man tog framåt sjönk man ner 70 % av steget igen, så det var otroligt svårt och grymt jobbigt att ta sig upp. ett riktigt bra komplement till cykelträningen nu under hösten. Och när man inte längre har Källviksbacken att springa i, så får sandtaget duga. Efter intervallerna tog jag och mamma sällskap och joggade ur syran ur benen i ungefär 25 minuter. Skönt det.

Totalt blev det 48:05 minuter, 6,66km och 244 höjdmeter.

STRAVA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar