söndag 12 juni 2011

Lilla Loop

Tjenare!
idag var det lilla loop, en tävling i Lida strax utanför Huddinge. banan var rolig när jag testade det, så jag körde ett varv till med Henrik. det var väldigt stenigt och många rötter. Men det är det ju på Rocklunda också, men det här var värre. man fick Downhillarmar.

När starten gick startade jag i andra ledet i p13-14.  Vi startade samtidigt som flickor och pojkar 15 - 16. Jag fick väl en rätt så dålig start, men jag körde om några innan vi svängde in i skogen som började med en rotig uppförsbacke. Man fick lov att sätta ner foten innan för att man bara kunde köra 1 eller 2 i taget. Jag körde om en kille i backen och hamnade bakom två andra killar. Dom lyckades jag också köra om och körde ifatt en tjej från Norberg. Jag höll mig efter henne första varvet, men sen drog hon ifrån. Mamma langade en vattenflaska till mig medan pappa sprutade vatten på ryggen.

Andra varvet gick det inte lika bra som jag hade tänkt. jag skulle försöka köra ifatt Norbergs tjejen igen, men jag hade ont i ryggen och i överarmarna. Banan var ungefär som en krokig asfalts väg, om asfalts bitarna skulle sticka upp 1-2 dm. Nu var banan inte lika rolig, i den här farten.

På tredje varvet tyckte jag att det gick lite bättre än på andra, och jag kom i mål på en 7de plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar