måndag 20 juni 2011

Teknik

Tjenare!
Har inte tränat sen i Torsdags, men idag gjorde jag det med klubben. Pappa och jag kom till Orientalen ungefär 4 och vi tänkte att vi skulle träna lite innan träningen. Men det spö regnade så ingen av oss hade lust att gå ut. Jag lade mig i baksätet och somnade. Vaknade ungefär tio över 5 av att det läckte in vatten i bilen på min näsa. Vi satt i bilen till halv 6, då hade det slutat regna. Vi gick ut och tog av cyklarna och började trampa i söder spåret. När vi kom tillbaka till orientalen, genomblöta och så smutsiga att man inte såg vilken hudfärg man hade, åkte jag iväg med några i blåa teamet, Kim, Albin A och Henke.

Vi skulle träna teknik på dom blöta stigarna. Vi gjorde en ny, egen, svår teknisk stig. Det var en rundbana på ungefär femtio meter. Vi försökte köra upp banan nästan hela träningspasset. Tillslut var den uppkörd.
Vi stack vidare i det riktiga MTB-spåret. Vi hann till döds-pulkabacken, pulkabacken med ett stängsel längst ner innan vi åkte vidare tillbaks till orientalen.

Pappa och jag fick cykla till Veronica och spola bort leran från banan och cykeln, från deras vattenslang.



Jag i Björkliden förra hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar