tisdag 27 augusti 2013

HAGSTRÖMSKA CYKELGYMNASIUM.

Tjenare!

Idag har jag gått min allra första vecka på cykelgymnasiet i Falun. Har fått en hyfsat bra klass vad jag har märkt hittills, men lär väl känna dem bättre under dessa tre år.

Att bo med två andra har också funkat bra hittills, vi har lagat mat tillsammans t.ex.

Igår (måndag) var första anlagda träningen, ca tre timmar skulle vi köra. Ett lugnt pass stod det på programmet, men tvåorna och treorna hade en plan att vägga oss ettor. De lyckades.
Jag upptäckte när vi kom hem att min växelförare var paj, så det var bara att köra landsväg idag på träningen.
LVG-tränaren hade planerat mjölksyraintervaller till oss uppe på Lugnet. Först en gång lugnt uppför hela backen, sen två gånger i snabbt tempo. Jag, som hade stumna ben från gårdagens träning hade det jobbigt att hänga med dem. Efter de två gångerna uppför var det fyra gånger uppför lite mer än halva. Jobbigt satan. När vi var klara med det och jag trodde att vi skulle avrunda och cykla tillbaka till skolan så skulle vi tydligen köra fem gånger till en bra bit upp i backen. Det kändes i benen vill jag lova.

Sen stressade vi hem och duschade snabbt innan det var dags för skola. Efter femton minuter i klassrummet fick vi reda på att vi inte skulle ha någon lektion. Hål i fyra timmar. Jippi. Sen en lektion sen slut för dagen.

Vi Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar