lördag 26 oktober 2013

#FESTCROSSEN

Nu var livets första CX tävling klar. Livets första CX pass också för den delen, lite pinsamt att säga att jag har haft cyklocrossen i två år utan att har kört nånting med den. Det var ett grymt arrangemang av Johan Lindkvist och Tony Carlsson. Västerås första CX tävling nånsin. Varvet var grymt, en springbacke, en sandbacke nerför, massa skarpa kurvor och några långa rakor där man kunde dricka.

Vi körde 30 min + 2 varv, och jag kände redan första varvet att jag hade fel sittställning. Fick ont i ryggen direkt, men tänkte inte så mycket på det förutom när jag sprang. Då gjorde det ont som fa-an! Det var bättre till slutet, och trots att jag inte fick någon höjdarplacering så är jag nöjd, roligt att det gick hyfsat iallafall.  
Det var riktigt roligt, och nu ska jag försöka satsa på CX -SM i mitten på november, efter några finjusteringar på cykeln och några bra träningspass på cykeln. 

Bilder får komma imorgon!

2 kommentarer:

  1. Bra där Erik, grymt att du kör CXSM...! Men bärtekniken på cykeln...? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, mycket ska förbättras... dels bärtekniken ;)

      Radera