lördag 16 november 2013

Intervaller + fler intervaller

Igår var det dags för backlöpning. Kom dit allmänt seg i kroppen men tog mig upp på bästa sätt. det gick mycket bättre än jag trodde iallafall! Jobbigt var det.

Idag var det dags för TC (testcykel). Intervaller stod på listan idag, en åttaminutare med runt 95 i kadens, sen 6 stycken 6 minutare varav tre med ca 110 i kadens och tre i ca 50 i kadens.
Man skulle ligga i borgskala 15-16 dvs på tröskeln till mjölksyra varje intervall. Det blev sjukt varmt och svettigt därinne, och när man såg tvåorna och treorna cykla velodrom så var avundsjukan ganska stor.

Imorgon ska jag, pappa, Kim och Mats till huvudstaden och kolla på cxsm. Vem tror ni vinner? jag tror
1. Matthias Wengelin
2. Emil Lindgren
3. Calle Friberg

och i damklassen
1. Jenny Rissveds
2. Emma Johansson
3. Lisa Nordén eller Åsa Erlandsson

Efter de gått i mål styr vi iväg mot Kista och Nordens största cykelmässa Sweden Bike Expo. Var där förra året, och det var sjukt kul, så jag har höga förväntningar i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar