onsdag 18 december 2013

Planering av lovet!

Tjena! Idag är jag glad. Vet inte varför, jag bara är det. Det kan vara för att livet äger just nu. eller för att jag lyssnar på Rihanna. Eller för att jag sitter i en fåtölj och dricker vitamin well. Eller för att jag har varit ledig idag. Men en ledig dag betyder inte alltid sovmorgon. Idag var det uppstigning 07:30 som vanligt, för ett pass på testcyklarna på velodromen. Kände redan på vägen ner att det här kommer bli jobbigt. Var sliten efter ett distanspass, ett gympass, ett maxtest och dansträning på två dagar. Och visst hade jag rätt. Det var jobbigt.
Vi värmde upp med en åttaminutare i vanlig kadens, ca 95. (95 pedalvarv i minuten alltså). Sen övergick vi till styrkesexor. Sex stycken 6 minutare med två minuter vila på ca 45 i kadens. Ruggigt tungt alltså.

Hemma körde jag lite bål och tog en kesella. Stekte kyckling och gjorde potatisgratäng till lunch. Sen till skolan för ett möte med coach Mackan. Vi planerade mitt träningsschema över jullovet. jag ska till Idre över jul sedan till Örnsköldsvik över nyår. Sen hinner jag vara hemma i ca en vecka innan jag ska upp till Falun igen. Mötet gick bra och schemat ser grymt ut. Det ska nog gå bra.
Innan passet var handduken torr.
Såg en rolig bild på Twitter igår. Den stämmer 100 % varje vecka.
Efteråt var alla trötta. Foto: Marcus Johansson.

Sitter just nu inne på min blogg och dricker vitamin well.

Ska ta tag i pluggandet nu, endast tre dagar kvar i skolan i år! Kämpa, Erik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar