tisdag 22 april 2014

Påsklov

hej!
Nu sitter jag hemma i Ransta och har påsklov. eller det har jag haft ända sedan i torsdags, men ändå. Hela den här påskhelgen som varit har jag jobbat, planterat skog. 10 500 granplantor skulle sättas och jag jobbade ca 20 timmar på 4 dagar. Det var riktigt jobbigt att sätta massa plant ute i den fina sommarsolen. de första två dagarna hade jag linne på mig, så blev jag sjukt bränd i nacken och på axlarna. Efter det var jag tvungen att ha t-shirt.

Tränat har jag gjort också. I torsdags var jag med på klubbträningen, riktigt kul att köra med klubben lite! vi körde naturliga intervaller på stig och grusvägar runt björnö-gäddeholm området. Riktigt jobbigt!
I fredags jobbade jag på förmiddagen sedan hade vi påsklunch med släkten. På kvällen stack jag och pappa ut och körde på vår stig, för att förfina oss lite innan lördagens träningstävling där.

På lördagen var det som sagt träningstävling, kul att så många kom dit! Resultat och varvtider hittar ni på VCKs hemsida, HÄR. För mig gick det bra. Första varvet höll jag ihop med Kim och hade ca 1,30 mer till trean. andra varvet tappade jag några sekunder, samt kraschade så skon löstes upp och styret blev snett, så då var jag tvungen att fixa det, men höll fortfarande min andraplacering. Jag visste att Henke tog in lite när jag kraschade, så på tredje varvet tog jag i lite extra uppför en backe och PANG, gick kedjan av. gick tillbaka till starten, satte på ett kedjelås och  körde vidare. tappade säkert 10 minuter på det, och flera placeringar. Körde vidare två varv till, innan jag gick i mål efter fem (och ett halvt) varv och 1:01:52 på klockan på en sjätteplats.

Mina varvtider:
09:27 min (nytt personligt rekord)
11:20 min (krasch med lös sko och snett styre)
18:55 min (1,5 varv inklusive kedjefix och promenad från andra sidan banan)
10:53 min
11:17 min





På eftermiddagen jobbade jag och på söndagen jobbade jag också, då var det vilodag på schemat.

Igår var det jobb mellan 09-15 sedan iväg till västerås för klubbträning. Vi tränade lite starter och sedan var det mest lek på nya ställen på banan. Jag hoppade alla hopp vid E18 för första gången också! riktigt nöjd med det. Har film på det, kan visa någon annan gång.

Snart ska jag och Kim ut och köra lite intervaller i Västerås på xc cyklarna, sedan på kvällen blir det LVG träning på halkbanan på Hässlö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar