fredag 30 maj 2014

Gävle Ungdomscup

Hej

I går körde jag Gävle Ungdomscup för sista året, en riktigt hård dag i sadeln blev det. Tre stycken race skulle vi hinna med, ca 12 km på varje race, så totalt 36 km.

Första racet

I starten gled jag av med båda fötterna från pedalerna och var sist ut i starten. Jobbade mig upp till en fjärdeplats ganska snart. Märkte direkt att jag hade för mycket luft i däcken också, eftersom att jag fick tvåhjulsdrift ett par gånger på första varvet.

I backen som kom ganska direkt körde jag om och låg trea. Orkade inte jobba ifatt Fredrik och Emil som hade en liten lucka, ville spara på krafterna istället. Rullade över mållinje som trea med flera minuter bak till fyran.

Andra racet

Fick en bättre start och var trea ut ur starten. Hängde på Fredrik och Emil ett tag, men när Emil gick upp och drog på andra varvet släppte jag och sparade lite mer krafter. Rullade även här imål som trea med några minuter till fyran.

tredje racet

Även här var jag trea i starten. Benen kändes som bly men lyckades hänga på OK Hammaren killarna ett par varv, sedan sa det stopp. För tredje gången de dagen blev det en tredjeplacering över mållinjen, och även i totalen.


Barkhyttan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar