torsdag 3 juli 2014

Spontantrip till Norge

Hallå.

Sedan sist vi hördes av har jag cyklat ett par fler gånger till. Har även börjat sommarjobba som målare, hittills går det grymt bra om vädret tillåter. Kan inte måla i alltför mycket regn. Men det är kul och jag tjänar pengar på det, vilket är huvudsaken.

I måndags körde vi en hård träning, olika typer av intervaller och starter. Vi började med att köra en ganska kort, snabb, rundbana. På andra varvet tänkte jag såhär: fan vad lågt jag sitter. Tittade ner och insåg att luften i dämparen hade gått ur. I med ny luft sedan  köra på igen.
Vi körde rundbanan att par gånger till, innan vi åkte vidare till Villa-utsikten backen där vi körde 2 st långa backintervaller. Det var ruskigt jobbigt.

Avslutningsvis körde vi några starter i asfaltsbacken bredvid ABB-arena. Syran var brutal, men det var skönt efteråt.

I går var jag lite sugen på en landsvägstur efter jobbet, kom väl ut ca 20:30. Hade ingen plan från start, men sedan började jag trycka på mot Sala och kände att jag kunde köra mot temporekord in till stan, ca 15 km. Tidigare rekord är vad jag minns det 21 minuter. det var väl för ca ett år sedan. Körde in på 19 minuter och jag var trött och grymt glad.
Tog det lugnt till Kila igen och därifrån går Kilaslinken, ca 6 km. Matade på även där och körde på 8 min. Kändes riktigt gött. Körde lugnt hem igen.



Idag var det dags för TT i Sala. 3 varv på ett 5 km spår skulle köras, RIKTIGT tungt före, blöt bark. Inte världens roligaste bana direkt. Kom in som 4:a.
Cyklade hem till Ransta efteråt, benen kändes hyfsat manglade.

Blev inbjuden av Tommy Olsson att hänga med till Lillehammer i Norge över helgen för att testa VM banorna de ska köra på i slutet av augusti. Dock bara masterklassernas bana, då elitens är i Hafjell, strax utanför Lillehammer.
Hoppas att det blir grymt kul, vilket jag tror att det kommer bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar