måndag 11 augusti 2014

Finnmarksturen

Igår var det en tidig morgon, starten gick redan 10 i Ludvika. Pappa kom och hämtade mig runt 8 och vi kom fram runt 9.
Eftersom att det är ett långt lopp var uppvärmning inte jätteviktigt så jag la cykeln i fållan och gick lite fram och tillbaka samt stretchade lite.

Starten gick och jag och Edwin cyklade mellan olika cyklister. Vi låg tillsammans i ungefär en mil innan han försvann bakom mig. Jag körde på i mitt tempo och växlade mellan olika klungor. Kände mig stark hela loppet. Hade bara ett litet problem, jag fick två genomslag bak, så både luft och stans åkte ut. Sedan när vi kom i en kurva på en grusväg krängde bakdäcket, så jag var tvungen att stanna och pumpa i luft i ett par minuter. Var orolig att Edwin skulle komma ifatt, men det gjorde han inte.

De sista 500 metrarna blåste det så mycket så ett band åkte in i mitt framhjul, och stannade där. Var tvungen att sätta ner foten och rucka av bandet innan jag kunde fortsätta. Kom i mål som etta i min klass, och först av alla på hela dagen. Så det var kul! Jag körde på 1:56 och ökade från förra året med 15 minuter. Det är jag nöjd med!

Edwin kom imål 3:12 efter mig på en tredjeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar