onsdag 27 augusti 2014

TT + Teknik

Tisdagen började med en hård träningstävling uppe på Lugnet. Kände när jag klev ur sängen att banan inte var som de skulle, trots skins-byxor. Sen provade jag att äta frukost som jag aldrig gör innan ett morgonpass annars. Det kändes.. Konstigt i magen redan på vägen upp till Lugnet. Se gick det över när vi körde träningsvarvet. Men då kände jag att jag hade alldeles för tung utväxling för den sortens bana. En lång uppförslöpa med några kortare branta partier i. Sedan en lång utförslöpa och sedan upp igen. Fem varv skulle avverkas på den knappt 7 minuter långa bana.

Starten gick och jag låg väl med ungefär i mitten av klungan. Hängde med hela vägen upp trots kassa ben samt tung utväxling och la mig bakom Fredrik i nerförslöpan. Kände att jag kunde ha kört fortare än han ner men hade ingen möjlighet att passera honom. In på andra varvet drog han ifrån upp igen innan jag kom ifatt ner. Också på andra varvet kände jag något konstigt i magen. Något som inte stämde, inte håll men något annat. När jag på tredje varvet inte kom ifatt Fredrik efter backen och några dessutom kom ifatt mig bakifrån så bestämde jag mig för att inte försöka längre, bara rulla runt de sista varven.
Det gick ju som ni kanske förstod inte så bra för mig igår, och det gick inte mycket bättre idag.

Teknik stod på schemat ute i Källviken, benen kändes lite bättre iallafall, men hade alldeles för hög utväxling för att köra uppför slalombacken på rätt sätt. Men jag kämpade mig upp iallafall.
Där uppe tränade vi på att hoppa snabbt och bra på de tre hoppen på Sjöstigen. Det gick bra de flesta gångerna innan jag skulle hoppa det första gap-hoppet då min SPD-pedal lossnade precis innan hoppet och jag inte hann bromsa in helt och langa ner framhjulet i gapet och drog över styret. Tog emot mig med vänsterhanden på en sten.
Då kändes det ingenting eftersom att jag var full av adrenalin men efter ca 5 minuter började det värka rejält. Kunde knappt rulla ner för kunde inte ta några stötar med handleden.

Men iallafall är det som tur var vilodag imorgon, så jag får vila handleden ordentligt samt vila benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar