måndag 11 maj 2015

Rye Terrengsykkelfestival

Hej! 

Det var några dagar sedan senast. Har hunnit med att besöka Norge en gång till.  Norgecup i Oslo stod på agendan med tre race. Vi anlände i fredags och körde banan ett par varv innan det var start på XCCn, alltså shorttrack. 4x2km skulle köras. Var seg och fick ont i magen och håll. Slutade på en 16 plats precis bakom Fredrik. 

Dag 2 var det XCO (vanlig olympisk distans). 3x6.3 km skulle köras. Kom iväg ganska dåligt men körde om rätt många. Hade bra känsla hela första varvet men ut på andra så kände jag att jag började få håll. Tog det lite lugnare ett par kilometer innan det gick över och Jah kunde gasa igen. Då hade Fredrik kommit ifatt mig och vi hjälptes åt att dra resten av varven. I näst sista backen stumnade benen rejält och Fredrik drog ifrån. Tog in lite de sista 500 meterna men hann aldrig riktigt ikapp. En 15 placering blev det, men en grymt mycket bättre känsla.

Söndag och sista tävlingsdag. XCT (tempo, individuell start). Ett varv på 6.3km banan skulle vi köra. Det hade regnat hela natten så banan var hal ock lerig. Mina Geax-däck var inte det bästa valet, gled omkring som bara den kändes det som. Jag tycker ändå att jag hade bra tryck i benen och imål var jag återigen placeringen bakom Fredrik...  Jag är nöjd med min prestation i helgen men inget placeringarna riktigt. Men man kan ju inte göra bättre än sitt bästa. 
Foton: Henrik Höglund

Foton: Martin Setterberg


Nu laddar jag om till tävlingarna i Jönköping och Vårgårda nästa helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar