måndag 22 februari 2016

Distans med Martin och Lorenzo

Hallå där!

Idag var det återigen dags för ett distanspass. Denna gång startade vi 9:30 och cyklade iväg de ca 10 kilometrarna bort till katedralen där vi mötte upp Martin och Lorenzo som skulle göra oss sällskap. Vi började upp till parken där vi körde på gamla vanliga stigarna, innan vi åkte bort till "hålet" vid botten av militärbacken där vi också körde några gamla hederliga stigar.
Sedan visade Marti oss bort mot en grymt brant backe som han utmanade oss att köra nerför. Endast jag och Anton gick upp och kollade, men skippade att ta brantaste delen ner och åkte ner på sidan istället. Men det var grymt brant där också, så några fegisar var vi inte...

Sedan sa Lorenzo hejdå och vi andra styrde vidare uppåt bergen. Uppför på en stig fylld av stenar och åter stenar innan vi fortsatte upp på en annan topp. Därifrån var det GRYMT brant nerför, knappt så man tog sig ner på cykeln, Men ner kom vi. Var tvungna att klättra över ett staket för att komma ut från stigen så att säga.

Sedan tog vi asfalt och grusvägar till Establitsment där vi stannade och köpte vatten och läsk för att få upp energin igen. Mycket asfalt till Bunyola och sedan asfalt och grusvägar tillbaka till Palma.

Dagens tur blev 3:20, 70 kilometer och ca 930 höjdmeter!

Imorgon är det dags för en välförtjänad vilodag!