torsdag 25 februari 2016

Sprint, teknik och backe

Hallå!

Sorry för att det inte blev nån uppdatering igår, men jag hade ingen tid och om sanningen ska fram så glömde jag bort.

Natten till igår var hemsk, har fått en allergisk reaktion mot hår på fjärilslarver bla bla bla, så jag får massa utslag över stora delar av kroppen som kliar något fruktansvärt. 
Läs mer om larverna här under:


Bestämde mig för att inte gå all in på sprinten, mycket pga dålig sömn och att vi skulle köra ett riktigt hårt pass dagen efter. 
På sprinten kvalade jag hyfsat bra, fick starta i andra heatet. Kom trea i heatet och fick stanna kvar i heat 2. Därefter var jag för lugn i starten och kom iväg sist och kom sist så jag fick flytta ner till tredje heatet. Väl där gick det inte heller riktigt som planerat, utan åkte ner till heat 4. Men tanken var ju redan innan att inte gå på Max. Fjärde heatet vann jag ganska lätt, sedan rullade vi tillbaka till hotellet.

På eftermiddagen var det dags för teknikträning, Henke lärde oss att hoppa av och på cykeln på snabbt sätt och i olika situationer. Det var kul!

Natten till idag var ännu värre, vaknade runt 12 och det kliade som in i helvete. Gick upp o sköljde armen under kallt vatten i minst 10 minuter, sedan tig jag en liten handduk och tejpade fast den på armen och blötte ner den med kallt vatten. La den blöta inlindade armen på en handduk och sov med armen på nattduksbordet för att inte blöta ner sängen. Funkade hyfsat, vaknade då och då under natten men kliade inget.


Idag vaknade vi till rätt bra väder, 4h och backintervaller stod på schemat. När vi skulle rulla ut så regnade det kopiöst och vi blev genomblöta redan när vi kom till katedralen där vi mötte upp Marti. Sedan åkte vi bort mot Horizonte- hållet där vi körde upp för den legendariska backen som visar 49 grader brant. Ingen kom upp cyklandes, och knappt gåendes... Sedan var vi nästan framme vid första backen som gick bra för mig. Gick inte ut på Max utan på en kanon nivå för att sedan öka och ligga på runt 10-15 slag över tröskel resten av vägen upp. Tog ca 18 minuter upp och jag avancerade bra genom fältet och var uppe efter Joel, Jack, Henke, Linus och Robin. 

Sedan åkte vi bort mot backe två, som vi aldrig kört tidigare. Den var i princip lika lång men mer sten, så det tog nån minut längre. Riktigt jobbigt och väl uppe så började backe tre, som inte var lika lång och inte så brant till en början, men lika jobbig för det. Sen var det bra flowstigar ner till fjärde och sista backen som gick riktigt tungt, var helt slut i ben och huvud.

Påväg ner på en ny stig som Marti visade, låg först första delen och det var riktigt stenigt där vi fick mjölksyra i armarna. Andra delen ville Henke ligga först och mata, jag låg bakom och hängde på ända till jag förlorade kontrollen över cykeln (mer än vanligt) och kraschade hårt. Cykeln klarade sig bra trots att jag i princip landade på den. Slog i höften, smalbenet och fotleden rejält och det gör fortfarande väldigt ont. Tog det lugnt resten av vägen hem och vi landade på hotellet i strålande sol och 18 grader efter 3:45 aktivt och 64 kilometer med runt 1400 höjdmeter.
"Om du lägger ut den här på bloggen så skriv att jag var först upp egentligen" - Henkis efter första backen, han körde med pyspunka och sprang sista biten.

Va lite trött efter andra intervallen. 
Foto: Henke

Panoramabilden står Marti för!

https://www.strava.com/activities/502069062

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar