söndag 22 januari 2017

Jobbpendlingar

Hallå!

Mina helger brukar numera bestå av jobb både lördagar och söndagar, det trivs jag med och är perfekt att få lite extra mil i benen. Har ganska precis 32 kilometer till jobbet kortaste vägen, vilken jag sällan tar. Igår var det en fantastiskt fin morgon och med bra ben passade jag på att köra lite omvägar och tempopendling. 39 kilometer med strax över 27km/h i snitt vilket är klart godkänt.

Sedan jobb mellan 10-18 och direkt ner i träningskläderna och cykla hem igen. Hem kör jag nästan alltid kortaste vägen för att inte komma hem alltför sent, så brukar va hemma strax innan 20.

Fantastiskt fint igår morse!



I morse imponerande vädret inte alls lika mycket som gårdagen och dessutom tröga ben och motvind gjorde att jag fick slita rätt ont för att hinna till jobbet i lagom tid. Dessutom med stopp för att snacka lite med en jägare också. Hann ändå i bra tid så jag slapp stressa med dusch och frukost. 34 slitsamma kilometer.
Hemvägen gick kortaste vägen och hemma ungefär 19:40 vilket gick relativt fort men fortfarande sega ben. 

Hemväg

Allt som allt en fin helg med jobbpendling och ett antal mil i benen. Plockar in 316km denna vecka vilket är klart godkänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar