onsdag 17 maj 2023

Snubblande nära topp 100 på XCM världsrankingen

 Hej!

Igår 16/5 uppdaterades världsrankingen efter helgens tävlingar. Hade hoppats på att ligga topp 100 efter helgen och därmed klättra från min 111:e plats. Mina tre resultat från förra årets World Series (Jelenia Gora, Polen, Ornans, Frankrike och Frejus, Frankrike) gav många poäng. 

35:e platsen i Polen gav 36 poäng.
14:e platsen i Ornans gav 78 poäng.
28:e platsen i Frejus gav 50 poäng.

I helgen inbringade min 45:e-plats 23 UCI-poäng, vilket ger mig en total på 187 poäng, och jag klättrar till 106 på världsrankingen. Hade såklart hoppats på att vara lite högre upp i resultatlistan i Nove Mesto, men jag tar gladeligen emot de 23 poängen. 



Nästa tävling blir förhoppningsvis den 3/6 i Finale Ligure, Italien. Tar jag lite poäng där, vilket jag borde, kanske jag klättrar över topp 100-sträcket som var en av mina målsättningar för året! 

Det blir nog tyvärr bara ett par dagar, då mina poäng från Polen 5/6-22 försvinner ett par dagar senare. Man behåller bara poäng i 365 dagar, så 5/6-23 försvinner 36 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar