tisdag 30 augusti 2016

Gym och Teknikträning...

Hallå

Jaha, det där gick ju bra. Höll redan på att glömma att blogga "första" dagen, hahah. Men här kommer det.

Blev en rätt tidig morgon i morse och satt på bussen till Sala redan 7:30 för att hinna gymma utan att behöva stressa till körlektionen som började 11:20. Klev in på gymmet strax efter 8 och var nästan ensam där, var bara en tjej till. Startade upp passet med 1000 meter rodd som uppvärmning,  och det tog mig 4:06min. Planen var att köra bröst, mage och bål, som jag så ofta gör vid den här tiden på året. Kör i princip aldrig benövningar under säsong.

Efter rodden satte jag av 4 set med 10 reps på bänkpress med 50kg. Det kändes fint och säkert. Övergick sedan till en annan bröstövning där man "drar" vikterna utifrån och fram. Svårt att förklara och vet inte vad övningen heter heller, men den tar sjukt bra iallafall. Den körde jag 4x10 på också. Sedan körde jag en relativt ny övning för min del, som jag hittat på youtube, där man har t.ex. en femkilos-vikt och pressar den mellan handflatorna från bröstet och rakt ut. Den tar rejält kan jag lova er. Även den blev 4x10.

Sedan gick jag över till mage, och då började jag med 4x15 knä till bröst hängandes i en ställning man kan göra dips i. Det bränner direkt i magen och är till och med jobbig för armarna. Övergick sen till liggande benlyft på bänk, 4x12 och utan vila körde jag 4x12 bensaxningar också. Alltså 12 benlyft följt av 12 bensaxningar sedan vila. Det var brutalt jobbigt. Avslutade med 2x40 sek att sista statiskt med vikt (10kg) från sida till sida, följt av 8 minuter 40/20 plankövningar. Galet jobbig, kort och effektiv träning.




Senare på eftermiddagen när Jacob slutat skolan möttes vi upp vid Hallstagropen för att cykla lite teknikträning/lekcykling. Körde bland annat nerför massa branta, långa sandtag + lite KOM jakt och försökte hitta lite nya stigar. Inte den jobbigaste formen av träning, men ändå nyckelpass för att man inte ska tröttna. Galet roligt var det iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar