onsdag 8 juni 2011

VINST!

Tja!
idag var det Västmanlands Cup i Köping. Vi körde 10 varv på en 1 kilometers bana. Starten gick väldigt bra och Albin Ahlbeck tog den. Men det var många som körde om honom T.ex Ida Jansson, jag och Oliver Lindblom. Ida drog ifrån Fort, direkt, men jag och Oliver tog det lite lungnare. På andra varvet kom vi ikapp Ida och Pontus Lindell  hade också kommit ifatt oss. Men vi drog oss snabbt loss från honom. Oliver, jag och Ida bildade en tät-klunga. Vi höll den klungan hela tiden men när vi körde in på sista varvet drog Oliver och Ida på och jag sackade efter lite.

Men jag tog in på dom och körde om Ida och på sista rak sträckan var jag och Oliver jämsides, men då var det en Köping cyklist som åkte mitt i vägen, så vi körde om på varsin sida om honom. Jag fick lov att köra ner i gräset och upp på asfalten igen och körde om Oliver och vann med ungefär 1-2 decimeter!

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar