onsdag 16 maj 2012

Läger i Eskilstuna

I början på april var det ett MTB-läger på Vilstaområdet i Eskilstuna. Jag åkte dit med Kim och Mats. Lägret var bara en helg fast det var en riktigt bra start på säsongen. Vi delade upp oss i grupper efter ålder. Det var två pass om dagen. Först körde vi Backintervaller, det var väldigt jobbigt men lönsamt. Sen blev det dags för teknik. vi skulle köra några varv på en teknisk bana utan att sätta ner foten.
Jag tyckte inte banan var så teknisk och jag klarade den hela tiden. Jag och Ida från Eskilstuna provade att köra en lite längre teknikstig. den var lite svårare fast ändå inte så teknisk.

nästa dag var det dags för distansträning. Vi körde 2-3 varv på en 5 kilometersbana. Det var inte så långt fast det var väldigt jobbit eftersom att det var mycket backar och lera. Efter det tränade vi starter på en asfaltsväg. det var lätt och jag vann många.
Sen skulle vi köra en "tävling". PF 13-14 skulle köra 2 varv på gamla Västmanlandscup banan. Det var sjukt jobbigt eftersom att vi hade kört distans innan. Men jag vann min klass före Edwin Nerén, också från Västerås CK.

Det var en sjukt kul helg och bra träning!

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar