söndag 23 september 2012

SVEALANDSMÄSTERSKAPEN 2012

Idag var det ju som sagt Svealandsmästerskapen i Åkersberga. Vi skulle föra 2 varv på en lerig och backig bana. Jag fick en helt värdelös start, först åkte jag in i Edwins bakdäck med mitt framdäck och sen gled jag av trampan med foten innan jag fick i den 2 GÅNGER! Hur otur kan man ha?!? Såklart kan jag ju sist i starten och förstod direkt att jag inte skulle kunna komma ifatt Jack Kok och Felix Nisell. Jag hamnade bakom en seg SMACKare (Sigtuna-Arlanda-Märsta CK) kom inte om honom på en lång tid och när jag väl kom om var det en Rättviks tjej som jag hamnade bakom och de andra drog ju iväg längre och längre. När jag kom om tjejen så jobbade jag mig ifall Edwin och En Almbykille. Fast i uppförsbackarna kom man knappt framåt, man stod bara och slirade på stället. In på andra varvet stod mamma och skulle langa en gel till mig, fast de hade lagt lagningen så dåligt så det var en sväng 6-7 meter efter så man hann inte ta något.

På andra varvet fick jag håll, vet inte varför, jag har alltid fått det när jag tränar, oavsätt vad jag tränar...
Aja det flöt väl på lika dåligt resten av tävlingen, och att jag flög över styret... menmen. Jag förlorade spurten om 4 plats med 2 cm :,( Men jag får väl vara nöjd med dagen ändå.

Kusin Linnéa tävlade också, det var kul tyckte hon!
Skitigt!

Nummrlapp

Efter

Efter

Tävlingshojjen nästa år!



På väg hem

Lovisa

Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar