fredag 26 oktober 2012

INTAGNINGSTESTER TILL FALUN + VANSBRO

I onsdags kväll skjutsade mamma mig till Mateo Grip i Eskilstuna. Jag sov där och åkte med dem upp till Vansbro. Vi kom i säng ca 12 och skulle upp halv 5...  4,5 timmars sömn + lite i bilen. Vi kom upp till Vansbro vid halv 9, kl 9 snackade de om skolan, lärarna, eleverna, träningarna mm. Sen skulle vi ut och cykla i 2 timmar. Det var en roliga stigar vi körde och sen kom det en sandbacke som man skulle försöka ta sig upp i. Jag kom nästan hela vägen upp, det var ett sista parti jag fastnade på. Sen tränade vi lite teknikträning, det var askul! Sen rullade vi tillbaka. Då var det mat, potatisbollar! Efter maten var det tester på testcykeln och i gymmet. Det gick absolut inte bra, skulle köra på 365 watt i Max 10 minuter, fast jag klarade bara 2 för jag fick fetaste hållen, på båda sidorna... Hatar det. På gymtesterna sög jag också, fick lite problem med nyckelbenet.

På kvällen åkte vi vidare till Falun. Mateos mamma släppte av mig och Mateo hos Kim, vi körde lite Xbox sen drog vi till bmx hallen. Den äger, älskar den hallen! Lånade både Kims och Gojs diet och körde lite! Asnajjs! Ca kvart över 10 stack vi ner på stan och lämnade av Mateo på hans hotell, sen drog vi till Hemköp och handlade lite kvällsmat.

På morgonen stack jag och Kim ner till Velodromen 10 i 8, han hade en timmes löpning på morgonen och jag skulle på öppet hus. Först snackade de lite om skolan, sen fick vi köra spurttester och Maxtester. Det flöt på bra för mig och på 5sekunders spurterna kom jag upp i 1054 watt, och andra spurten kom jag upp i 1109 watt. 1000 watt är ca en hästkraft. Sen på 5minuters testet skulle man köra så hårt man kunde och få så hög snittwatt som möjligt. Jag har för mig att jag fick 326 watt i snitt. Fyfan vad jobbigt det var. 2 stora portioner pastasallad senare var det dags för persondiskussion.  Han frågade lite om varför man ville gå där, vad man trodde man skulle vara om 5 år, hur många träningstimmar man har om året och sånt. Sen drog mamma och jag in till stan och kollade lite på skolan.

Efter det åkte vi och hämtade cykeln vid velodromen och sa hejdå till Kim och åkte hem.

Jag tycker att Falun känns mycket bättre än Vansbro, för det finns liksom allt i Falun.





Isak från Orsa

Anton Karlsson






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar