onsdag 3 oktober 2012

SÄFSENLÄGRET!

I helgen vad det ju somsagt avslutningsläger i Säfsen. På lördagen regnade det lite, och vi delade vi in oss i två grupper, en som skulle åka lite snabbare och längre och en som körde den vanliga vägen. Vi som skulle åka längre och snabbare körde några timmar innan lunch, med mycket grusväg, felkörningar, vatten och lera. Det var riktigt skoj, och det fanns en jättelång spång som man var tvungen att köra på. Den var minst 300 meter lång. Den var smal och hal och man ville inte ramla ner, där var det en myr med mycket vatten. Som tur var klarade jag att cykla över det oskadd, fast jag var den enda. De andra ramlade i och vissa gick över med cykeln.

När vi kom fram till lunchstället var andra gruppen redan där. Vi åt några korvar och drack lite saft innan vi fortsatte. Nu körde alla tillsammans. Vi åkte till en "Damm" som vi kunde leka lite i. Vi fortsatte ett tag till innan vi kom fram till en uppförsbacke, ca. 3 km lång med 200 meters stigning. Då hade vi körde nästan 6 mil, så benen var inte i toppform.

De sa att det skulle vara KM (klubbmästerskap) uppför backen för de som ville. Fast det var bara "snabba" gruppen och tvillingarna som orkade cykla upp, de andra cyklade hemåt. Jag kom 2:a efter Henke. Backen var riktigt brant på slutet, det var knappt så man orkade upp! Men det var riktigt kul att åka nerför! Pappa mätte upp till 59 km/h. Vi delade på oss igen, vissa åkte grusvägen en bit, och andra tog "Kyrkstigen". Det är en stig som knappt är en stig, om man säger så. Vi körde en bit på "kyrkstigen" innan vi måtte upp de andra på grusvägen. Sen fortsatte vi kyrkstigen till den tog slut, sen åkte vi hem och tvättade cyklarna, och sen oss själva.

Pizza på kvällen, sen film i Henkes stuga!

På Söndagen ville de flesta cykla downhill, fast vi var några stycken som cyklade mountainbike. Vi körde där vi aldrig har kört förut, och det var kul att prova något nytt! fast benen var rätt sega efter att man hade varig ute i 8 timmar dagen innan, med 5,5 timmars cykling.
Vi körde inte lika långt på söndagen, så jag och Henke bestämde oss att cykla till "mördarbacken", det är en annan 3 kilometersbacke som är jättejobbig. (Speciellt när man har cyklat konstant i 3 timmar samma dag och 5,5 timmar dagen innan) Pappa, Wilhelm och Magnus bestämde sig för att åka med också och det var tur, för när det var 25 meter kvar av backen gick min kedja av! och jag visste ju inte hur man lagar den, så pappa fixade den. Fast nu vet jag! Vi fortsatte mot slalombacken och körde uppför den, och döruppe mötte vi några VCKare som körde downhill. Vi körde ner för samma bana som när jag bröt nyckelbenet, och jag visade pappa hoppet. Sen cyklade vi tillbaka till Stugbyn och duschade och bastade, sen åkte vi hem.

I måndags drog mörkercyklingen igång, och det var några stycen som kom. Det var kul och mörkt. Och jobbigt. Benen var absolut inte i bästa skick efter en helg i Säfsen.

Idag (Onsdag) hade vi OS med skolan hela dagen.

Fullmåne

Tog en geocach vid detta vackra ställe!

dags för avfärd

blött


paus

lerigt

cykelmek

Henke

Fint

Paus

Värmer sig runt elden

lek i dammen


Trött efter KM

KM upp hit

Trötta


I väntan på pizza

Vurpa

Kedjan borta

kedjebrott


Mördarbacken

Uppe i slalombackarna

Lerigt

Fint



"Ungefär såhär ramlade jag"

"Ungefär såhär ramlade jag"


Det där jävla hoppet

Cykla i myrer är inte kul!




Kul med Mörkercykling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar