fredag 28 september 2012

LEK + KLUBBTRÄNING + SÄFSEN

Igår var det den sista klubbträningen för året, om man inte räknar med Det traditionella Säfsen lägret nu i helgen. Träningen igår gick bra, fast vi körde bara i en grupp d.v.s mycket stopp. Men det gick bra iallafall. Just ni sitter pappa och jag i vår buss på väg upp till Säfsen. Första gången jag åker upp till nyckelbensbrottplatsen sen det hände.

Igår tog jag också ledigt halva dagen från skolan, jag skulle vara en slags "tränare" på en sak som heter Posttrampet i Ransta för klasserna 4 och 5 i Ransta skola. Då hade vi byggt upp en liten bana på Heboplanen med några hinder t.ex. Slalom mellan konor, hoppa över lastpallar mm. Man skulle köra två gånger på samma tid. Det är svårt att få exakt samma, fast det var en som fick det! Har för mig att hon fick 1:42:05 båda gångerna. Jag hade 1:00:63 och 00:59:31. Ganska nära iallafall.










Sen tog jag med mig en grupp frivilliga som ville cykla riktig mountainbike i skogen. Vi körde en bit och jag gav de lite råd om hur de ska köra där, t.ex. Hur ma. Ska cykla lättast ner för en svår backe, hur de ska klara att cykla uppför, över rötter mm. Sen åkte vi tillbaka och körde "rutan" då ska man cykla inom en kvadrat och försöka få ut andra utanför, eller få dem att sätta ner fötterna. Det var kul tyckte de. Sen slutade vi. Men det var tre stycken som ville köra lite mer, efter skolan och jag följde med dem ett tag. De tyckte det var så kul så att de ville sluta på fotboll och börja cykla istället! Kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar