fredag 17 maj 2013

DET BLIR EN INTENSIV LÅNGHELG.

Hejhej.

Äntligen är det fredag! Det ska bli skönt med långhelg eftersom att vi har studiedagar måndag och tisdag nästa vecka.
I onsdags var det Västmanlands-Cup premiär i Norberg. Det var samma vanliga bana som är ca 2.5 kilometer.Kul men intensiv utan inga backar och mycket på lösgrus. Jag kom iväg ganska bra i starten, men det var väldigt trångt. Tommy och William Kloo kom iväg bra och fick en liten lucka. Jag lade mig bakom Albin och sen kom Henke och körde om, då lade jag mig bakom honom istället. Jag hoppades på att han skulle komma ifatt William och Tommy, men det blev inte så. Efter ett halvt varv hade Edwin kommit ifatt oss också, och Henrik Grankvist. Vi låg tillsammans till i början av tredje varvet, då kom hållen som ett slag i magen och jag var tvungen att sluta trampa ett par gånger. Det resulterade till att de fick en liten lucka som jag inte kunde ta igen. Hållen satt i hela varvet och jag var tvungen att släppa förbi Albin också innan jag kom imål.

Annars då? Imorgon (lördag) har Västerås CK anordnat Västerås XC, en mountainbiketävling som också är andra deltävlingen i Västmanlands-cup. P15/16 ska köra tre varv på den 5,7 kilometer långa banan. Banan är riktigt stökig och teknisk med några rejäla backar, t.ex. den fruktade Villa-utsiktenbacken och trebackarna. Men det kommer bli riktigt roligt att köra en tävling på hemmaplan igen. Förra året på Västerås XC vann jag P13/14 klassen.
Jag startar 10.04 om någon vill dit och kolla! ;) Start och mål vid fotbollsplanerna bakom Bomardier Arena.

På söndag ska jag köra Klippingeracet i Säter, vet inte så mycket om det eftersom att jag aldrig har kört den tävlingen förut, men jag hoppas att det blir roligt! Annars skulle jag ha kört Kolmårdsbiken nere i Kolmården samma dag.
Emil Lindgren i Säter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar