söndag 12 maj 2013

TRÄNINGSTÄVLING I SALBOHED.

På förmiddagen drog jag och pappa oss mot Salbohed, där Tommy hade en planerad träningstävling. Vi var 15 stycken på startlinjen, Jag, pappa, Henrik, Lars, Edwin, Albin, Jakob, Magnus, Tommy, Gunnar Töjren, Ville, och 4 till som jag inte vet vad de heter.

Vi körde först ett uppvärmningsvarv så att alla skulle hitta. Sen startade vi. Jag var trea ut från startområdet, sen släppte jag förbi Tommy och Gunnar. Första varvet gick bra, jag lyckades få en liten lucka i liftbacken där Edwin, Albin och Henke var tvungna att stanna och gå av cykeln. Henke kom snart ifatt mig igen och när han hade möjlighet gick han om jag la mig på rulle och snart var Edwin ifatt oss också. Vid varvningen på första varvet släppte jag förbi Edwin och la mig bakom honom. Om jag kommer ihåg rätt så gick första varvet på 15 minuter nånting.
På andra varvet sket jag i liftbacken, för jag ville ha ork kvar hela loppet. Samma sak gjorde jag på tredje och fjärde varvet.
I mitten av fjärde varvet tog jag en gel och shit vad mycket energi man fick. När jag gick ut på femte varvet ropade Jens att det jade gått 48.56 och jag hade minst 11 minuter och 4 sekunder att ta sista varvet på. Jag bestämde mig för att köra hela varvet, eftersom att jag inte fick köra för fort (då hade jag behövt köra ett till varv) och för att jag hade mycket energi från gelen. Varvet gick galant och jag körde sista varvet på 11 minuter och 8 sekunder. Alltså 4 sekunder till godo.

Efteråt kände jag lite i ryggen med det gjorde inget.

Tack Tommy för att vi får komma och köra, det är bra träning och man får lite tävlingskänsla!

Lite data från träningen:
https://polarpersonaltrainer.com/user/calendar/item/analyze.ftl?id=180202479&r

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar